FAQ

1. Zamówienia

Czy muszę być zarejestrowany, żeby dokonać zakupu?

  • Nie, nie ma obowiązku rejestracji w sklepie internetowym. Można skorzystać z opcji „Szybkie zakupy” i złożyć zamówienie bez rejestracji. Prosimy jednak pamiętać, że nie ma wtedy opcji przeglądania historii zamówień czy korzystania z ewentualnych bonusów dla stałych klientów.


Co zrobić gdy nie pamiętam hasła?

  • W przypadku utraty lub zapomnienia hasła należy kliknąć w ikonę „Nie pamiętasz hasła?” widoczną obok okna logowania. Na podany adres mailowy zostanie wysłana wiadomość zawierająca nowe hasło.


Czy mogę zmienić złożone zamówienie?

  • Niestety zamówienie złożone i potwierdzone nie może być samodzielnie zmienione. W przypadku chęci modyfikacji zamówienia prosimy o kontakt mailowy pod adresem esklep@polszklo.com.pl, jeśli paczka nie została wysłana postaramy się edytować jego zawartość.


Czy mogę anulować zamówienie?

  • W przypadku chęci rezygnacji z zamówienia prosimy o kontakt mailowy pod adresem esklep@polszklo.com.pl. Bezpośrednio po otrzymaniu zamówienia przystępujemy do jego realizacji. Jeśli jednak paczka nie została wysłana postaramy się anulować zamówienie.


Jaki jest czas realizacji zamówienia?

  • Czas realizacji zamówienia wynika ściśle ze sposobu dostawy. Zamówienia opłacone za pomocą szybkich płatności oraz te wysyłane za pobraniem realizujemy bezpośrednio po ich otrzymaniu. Zwykle zamówienia wysyłane są w ciągu 24-48 h. Zamówienia opłacone przelewem zwykłym realizowane niezwłocznie są po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie.


Czy mogę sprawdzać status swojego zamówienia?

  • Tak, jest taka możliwość. Należy w tym celu zalogować się w sklepie internetowym i kliknąć w zakładkę „Moje konto”. Dodatkowo, po wysłaniu przez nas zamówienia otrzymają Państwo wiadomość mailową z informacją o wysyłce i linkiem umożliwiającym śledzenie przesyłki.


Czy mogę zamówić towar zapakowany jako prezent?

  • Niestety nie ma takiej możliwości. Naszym priorytetem jest bezpieczne i solidne pakowanie przesyłek, tak, by dotarły do miejsca docelowego nieuszkodzone. Takie pakowanie wyklucza stosowanie ozdób.


Czy mogę zamówić towar z opcją wysyłki zagranicę?

  • Niestety nie, w chwili obecnej obsługujemy jedynie wysyłki krajowe.


Czy mogę wymienić zakupiony towar?

  • W przypadku sklepów internetowych nie ma możliwości standardowej wymiany. Można oczywiście zwrócić zakupiony towar i złożyć nowe zamówienie.


Co mam zrobić, jeśli zakupiony towar dotarł do mnie uszkodzony?

  • W przypadku stwierdzenia uszkodzenia zawartości przesyłki niezbędne jest spisanie protokołu szkody w obecności kuriera doręczającego paczkę i przesłanie go wraz ze zdjęciami uszkodzonego towaru niezwłocznie drogą mailową (na adres esklep@polszklo.com.pl) oraz pocztą tradycyjną w terminie 7 dni na adres siedziby firmy.


2. Porcelana

Jaki gatunek porcelany kupuję?

  • Oferowana przez nas porcelana jest w gatunku standard, to jest w gatunku II w rozumieniu Polskiej Normy PN-75/A – 12450. Gatunek II jest standardową kategorią porcelany oferowanych przez większość fabryk i nie ma żadnych wad, które dyskwalifikowałyby jej użytkowość. Gatunek I dostępny jest we wszystkich polskich fabrykach jedynie na indywidualne zamówienie, a jego cena jest około 30-40% wyższa niż porcelany w gatunku standard.


Który rodzaj porcelany nadaje się do użytku w zmywarce i mikrofalówce?

  • Każda porcelana niedekorowana nadaje się do mycia zmywarkach, wyparzarkach oraz do użytku w mikrofalówkach. Porcelana dekorowana złotem i platyną zazwyczaj nie nadaje się do zmywarek i mikrofalówek. Wyjątkiem są wybrane dekoracje porcelany Bogucice czy Karolina. Odpowiednie oznaczenie znajduje się na spodniej części talerzy i galanterii.


Co jeśli porcelanę „niezmywarkową” będę mył w zmywarce?

  • Po pewnej ilości myć złote lub platynowe zdobienie zacznie matowieć oraz zmywać się, przez co porcelana straci swój urok i efektowność. Jest to skutek silnych detergentów oraz wysokiej temperatury w cyklu prania.

3. Szkło


Czy szkło stołowe można myć w zmywarce?

  • Klasyczne stołowe szkło sodowe zgodnie z oznaczeniami producenta może być myte w zmywarkach. Nie nadają się do zmywarek natomiast produkty zdobione ręcznie, gdyż malowane elementy ulegną starciu.


Czy kryształ nadaje się do mycia w zmywarce?

  • Szkło kryształowe nie nadaje się do mycia w zmywarkach ani wyparzarkach – takie mycie prowadzi do szybkiego matowienia szkła.


Czym charakteryzuje się szkło borokrzemowe?

  • Szkło borokrzemowe produkowane jest jedynie w kilku miejscach w Europie, a dzięki swoim właściwościom bardzo szybko zyskuje na popularności. Szkło to cechuje wysoka odporność termiczna oraz na szok termiczny, niski współczynnik rozszerzalności termicznej. Szkło borokrzemowe nie wchodzi w reakcję z żywnością, ma bardzo gładką powierzchnię oraz może być stosowane w zmywarkach i mikrofalówkach.

4. Sztućce


Co oznaczają symbole 18/10 i 18/0?

  • 18/10 i 18/10 to procentowy stosunek zawartości chromu i niklu w sztućcach. Jest to ważna informacja, na którą należy zwrócić uwagę przed zakupem - chrom odpowiada za większą odporność na korozję, natomiast nikiel nadaje połysku.


Które sztućce nadają się do mycia w zmywarce?

  • Bez obaw można myć w zmywarce sztućce gładkie, polerowane. Do zmywarki nie należy wkładać sztućców z satynowym wykończeniem, gdyż w trakcie prania będą się łatwo rysowały.